Από τα πιο σοβαρά θέματα ήταν:
✔ Η ανακοίνωση ότι έγινε συνάντηση του ΣΣΕΤΕ για τη μείωση του 33% με το γενικό διευθυντή και άλλους παράγοντες του Υπουργείου Οικονομικών. Τους παραδόθηκε υπόμνημα και σχετικές οικονομικές εκθέσεις. Οι 3 παρόντες από το ΣΣΕΤΕ (Κωνσταντέλλος, Πίγκος, Ξύδης) χαρακτήρισαν τη συνάντηση ως σημαντικό βήμα και εξαιρετικά θετική. Εκ μέρους του υπουργείου ειπώθηκε ότι δεν θα μπλοκάρουν τη ρύθμιση, αν υπάρξει νομοθετική πρόταση από το Υπουργείο Εργασίας. Βέβαια, όπως είπε ο εκπρόσωπος του υπουργού Οικονομικών αυτό θα γίνει από Σεπτέμβρη, επειδή πρέπει να ενταχθεί σε κάποιο νόμο που να συνδέεται με τον προϋπολογισμό, και φυσικά αν δεν μεσολαβήσουν πρόωρες εκλογές. Δεν είπαν αν θα είναι ρύθμιση διαρκείας ή για συγκεκριμένο χρόνο.
Το εντυπωσιακό είναι ότι το υπόμνημα δεν το είχαν δει τα μέλη του ΔΣ, παρά μόνο ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος και λίγα λεπτά πριν τη συνάντηση ο σδ. Ξύδης! Από τον πρόεδρο ειπώθηκε ότι «δεν μπορούν να το ξέρουν όλα τα μέλη του Δ.Σ.», ενώ η αντίληψη ότι οι σδ. πρέπει είναι στο περιθώριο και να μην το γνωρίζουν εκφράστηκε και με τη διατύπωση «Δεν θα συμφωνήσω να τριγυρίζει το υπόμνημα, χρειάζεται να είναι σε σωστά χέρια». Κάποια μέλη ζήτησαν να ενημερωθούν και αυτά για το υπόμνημα. Τελικά αποφάσισαν να δείξουν το υπόμνημα και στα άλλα μέλη του Δ.Σ. μόνο για να το διαβάσουν στο γραφείο του προέδρου. Δεν αποφάσισαν, ούτε απαιτήθηκε να ενημερωθούν για το υπόμνημα και όλοι οι σδ. για όσα διαπραγματεύονται με το Υπουργείο οι 3 από το ΣΣΕΤΕ για λογαριασμό μας.
Με αυτά και με αυτά, στο τέλος βγήκε με το τσιγκέλι ότι η συνάντηση έγινε τη Δευτέρα 15/6, όπου ζήτησαν είτε να γίνει ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς, είτε να υπάρξει άλλος τύπος υπολογισμού της επικουρικής και άλλη βάση υπολογισμού της, ώστε να μην επέλθει η μείωση και να απαλειφθεί η εξαίρεση των συνταξιούχων της Εθνικής από τυχόν μελλοντικές αυξήσεις στην επικουρική.
Γενική ήταν η εκτίμησή τους ότι η συνάντηση ήταν εποικοδομητική, με καλή διάθεση από τους κυβερνητικούς, και το κλίμα ευφορίας ήταν διάχυτο σε όλα τα μέλη, παρότι δεν υπήρξε συγκεκριμένη δέσμευση για χρόνο κατάθεσης και μορφή που θα πάρει η νομοθετική ρύθμιση. Παρά ταύτα είπαν ότι δεν θα γίνουν όχι μόνο κινητοποιήσεις, αλλά ούτε και η ενημέρωση των Ν.Π..
Από πλευράς της Αγωνιστικής Προοπτικής στην τοποθέτησή μας, που έγινε στο τέλος αυτού του θέματος, επισημάναμε την έλλειψη συγκεκριμένων δεσμεύσεων από την πλευρά της κυβέρνησης και χειροπιαστού αποτελέσματος για το χρόνο κατάθεσης και τη μορφή της ρύθμισης και επισημάναμε ότι δεν δικαιολογείται χαλαρότητα και εφησυχασμός.
Ζητήσαμε να απαιτήσει ο ΣΣΕΤΕ άμεση συνάντηση με το υπουργείο Εργασίας και κατάθεση σχετικής τροπολογίας, αφού υπάρχει και το "πράσινο φως" στο οικονομικό σκέλος από το υπουργείο Οικονομικών, χωρίς να επαφιόμαστε ότι αυτό θα γίνει από Σεπτέμβρη, οπότε μπορεί να γίνουν εκλογές και δεν ξέρουμε τι θα προκύψει μετά (άλλωστε τροπολογίες κατατίθενται, σύμφωνα με την εμπειρία ακόμα και στο θερινό τμήμα της Βουλής και μάλιστα σε άσχετα νομοσχέδια).
Τονίσαμε ότι χρειάζεται ιδιαίτερη επιμονή, αφού σε τέτοιες προεκλογικές περιόδους μοιράζονται τζάμπα υποσχέσεις από τις κυβερνήσεις και τους επίδοξους κυβερνητικούς. Και αυτές τις μέρες για παράδειγμα, κυβερνητικά στελέχη λένε στα κανάλια ότι στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης θα γίνουν εξαγγελίες για κατάργηση της προσωπικής διαφοράς και καλλιεργούν μια επικίνδυνη ασάφεια, αφού δεν μπορεί να δεχτούμε μόνο να καταργηθεί χωρίς να προβλέπεται να ενσωματωθεί η προσωπική διαφορά.
Επίσης, διαφωνήσαμε με την αντίληψη και την επιλογή της μη ενημέρωσης των σδ. για το "ακριβοθώρητο" υπόμνημα. Επισημάναμε την πάγια άποψή μας ότι όπλο μας είναι η ενημέρωση και η κινητοποίηση των συναδέλφων. Αυτά έχουν και χαρακτήρα πίεσης σε αυτούς που έχουμε απέναντί μας και απαίτησης από αυτούς που μας εκπροσωπούν. Δεν συμφωνούμε ότι τα αιτήματα ενός Συλλόγου και η τακτική διεκδίκησής τους είναι ζήτημα μόνο τριών ατόμων ή και όλων των μελών του ΔΣ. Οι διεκδικήσεις μας πρέπει να διατυπώνονται γραπτά για δημοσιοποίηση και ενημέρωση όλων των μελών, όπως και όσα λέχτηκαν και ακούστηκαν στη συνάντηση πρέπει να είναι σε γνώση όλων των συναδέλφων. Αυτό δημιουργεί εμπιστοσύνη. Να μην υπάρχει αδιαφάνεια και στεγανά, που δημιουργούν το «φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα». Οι συνάδελφοι είναι η δύναμη του ΣΣΕΤΕ. Αυτή τη μεγάλη δύναμη υπολογίζουν οι κυβερνήσεις, ιδιαίτερα όταν τη βλέπουν στο δρόμο να διεκδικεί.
Όταν όμως βάζουμε τις κινητοποιήσεις στον πάγο, την ενημέρωση ακόμη και των νομαρχιακών στον πάγο, την ενημέρωση για το υπόμνημα των διεκδικήσεών μας στον πάγο, τότε συνειδητά υποβαθμίζουμε την αποτελεσματικότητα των διεκδικήσεών μας και τελικά υποτιμούμε τους συναδέλφους.
Ασκήσαμε κριτική στην έλλειψη διαφάνειας και την αναβολή υλοποίησης των προηγούμενων αποφάσεων, όπως η ενημέρωση των Νομαρχιακών Παραρτημάτων και οι κινητοποιήσεις.
Κρίναμε θετικό ότι συμπεριέλαβαν στους στόχους τη συμπερίληψη στις διεκδικήσεις την απάλειψη της διάταξης για αποκλεισμό ειδικά των συνταξιούχων της Εθνικής από τυχόν αυξήσεις στην επικουρική, που χρόνια τώρα μόνο η δική μας παράταξη προβάλλει.
Από τη κατάληξη της συνεδρίασης είναι εμφανές ότι το νανούρισμα της κοινωνίας με υποσχέσεις που καλλιεργούν οι κυβερνητικοί έχει πέραση και στο ΣΣΕΤΕ, αφού όλες οι ενέργειες και οι δράσεις πήραν αναστολή για το φθινόπωρο και είμαστε στην αναμονή. Το πολύ-πολύ να ελπίζουμε ότι θα στείλουν πριν από το Σεπτέμβρη κάποια επιστολή στο Υπουργείο Εργασίας.
Τελικά είδαμε ότι 2 μέρες μετά τη συνεδρίαση ανάρτησαν το τι διεκδικούν επιγραμματικά. Τίποτα δεν πάει χαμένο.
Επιμένουμε στη διαφάνεια, καταδικάζουμε τη νοοτροπία του ελιτισμού των δήθεν ειδικών συνδικαλιστών που έχουν το δικαίωμα να διαπραγματεύονται τα δικαιώματά μας πίσω από τις πλάτες μας σε κλειστές πόρτες. Τα υπομνήματα που κατατίθενται για λογαριασμό μας δεν είναι απόρρητα έγγραφα. Ο συνδικαλισμός δεν είναι υπόθεση προσωπικών επιτυχιών και προσωπικών επιλογών.
✔ Η προετοιμασία για δυνατότητα και ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στις εκλογές, όπου πάλι υπήρχε κλίμα έντονων αντεγκλήσεων. Μετά την παρουσίαση του συστήματος από την επικεφαλής της Επιτροπής Εκσυγχρονισμού και την ενημέρωση σχετικά με την προτεινόμενη εταιρεία, η οποία θα αναλάβει τη διεξαγωγή τους, υπήρξε μια "υπερβάλλουσα" προσπάθεια από τους υποστηρικτές της να πείσουν ότι είναι αναγκαστική η εφαρμογή της, γιατί προβλέπεται από το νόμο και γιατί μπορεί ο οποιοσδήποτε να προσβάλει τις εκλογές αν δεν υπάρξει ηλεκτρονική κάλπη και να χαθούν χιλιάδες € γιατί θα χρειαστεί να ξαναγίνουν εκλογές. Ενώ, υπήρξαν και δήλωσεις ότι αν δεν γίνει δεκτή η ηλεκτρονική ψηφοφορία θα προσβληθούν οι εκλογές, προκαλώντας ένα νέο γύρο φωνασκιών μεταξύ των συμβούλων.
Ο κύριος λόγος αυτής της έντονης επιχειρηματολογίας είναι ότι σύμβουλοι της ΔΑΚΣ δεν συμφωνούσαν και προσπάθησαν να διακόψουν τη διαδικασία. Τελικά, μετά την απαίτηση του προέδρου να έχει ενημέρωση για το πώς θα λειτουργεί το σύστημα, κατατέθηκε πρόταση από τον γραμματέα για παράταση 10 ημερών, ώστε η εταιρία που έχει επιλεγεί να το παρουσιάσει μπροστά σε όλο το ΔΣ, το οποίο θα αποφασίσει τελεσίδικα για το θέμα.
Υπέρ της μετάθεσης της οριστικής απόφασης ψήφισαν 10 έναντι 5 που ψήφισαν κατά.
Ως Αγωνιστική Προοπτική επισήμαναμε ότι η ηλεκτρονική ψηφοφορία θεσμοθετήθηκε για τα σωματεία εργαζομένων με το νόμο Χατζηδάκη και περιλαμβάνει πλήθος αντεργατικών διατάξεων. Ο νόμος αυτός έχει καταγγελθεί και ως απεργοκτόνος, επειδή για απόφαση απεργίας απαιτεί από τα πρωτοβάθμια σωματεία και ηλεκτρονική ψηφοφορία και ποσοστό μεγαλύτερο του 50% των εγγεγραμμένων και οικονομικώς τακτοποιημένων μελών. Η ηλεκτρονική ψηφοφορία στις εκλογές στοχεύει επιπλέον στον έλεγχο και στην πρόσβαση σε στοιχεία των εργατικών σωματείων, υποχρεώνοντάς τα να παραδίδουν μητρώα των μελών και στοιχεία των εκλογών στο ΓΕΜΗΣΟΕ. Για αυτό, πολλά σωματεία καταγγέλλουν το νόμο και δεν εφαρμόζουν την ηλεκτρονική ψηφοφορία. Το 2025 ο νέος αντεργατικός νόμος της Κεραμέως επεκτείνει τη ρύθμιση για να παρέχεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας και στις εκλογές των συνταξιουχικών ενώσεων.
Υπογραμμίσαμε την ανάγκη οι συνάδελφοι να είναι ενεργά υποκείμενα του συλλόγου, με ζωντανή συμμετοχή στις διαδικασίες και τη δράση του, και όχι απρόσωποι ψηφοφόροι που δεν θα έρχονται σε επαφή με το σύλλογο ούτε καν στις εκλογές. Και ότι η αποχή δεν είναι κυρίως θέμα απόστασης, όπως απέδειξε η συνέλευση όπου η συμμετοχή από την περιφέρεια ήταν μεγαλύτερη, αλλά θέμα εμπιστοσύνης από τους συναδέλφους.
Ωστόσο, επειδή υπάρχουν συνάδελφοι συνταξιούχοι που θέλουν να συμμετέχουν αλλά βρίσκονται απομακρυσμένοι από τα εκλογικά κέντρα της επαρχίας ή σε νησιά χωρίς εφορευτική επιτροπή ή καθηλωμένοι λόγω ασθένειας, ώστε να διευκολυνθούν και να μπορούν να συμμετάσχουν στις εκλογές και όχι επειδή το υπαγορεύει ο νόμος, ορίσαμε στην Επιτροπή Εκσυγχρονισμού ως εκπρόσωπό μας το σδ. Δαμιανό Τσίγκανο. Διαφωνούμε με τη στάση σδ. που απειλούν ότι θα προσφύγουν σε δικαστήρια αν δεν εφαρμοστεί η ηλεκτρονική ψηφοφορία. Δηλαδή δεν μας φτάνει η κρατική παρέμβαση θα έχουμε τώρα και τα δικαστήρια να επεμβαίνουν ξανά στη λειτουργία του συλλόγου. Ο σδ. Δαμιανός με τις ειδικές γνώσεις του, συνέβαλε στην επιτροπή με γνώμονα να εξασφαλιστεί το αδιάβλητο και η μυστικότητα της ψήφου με αυστηρές προδιαγραφές για την ταυτοπροσωπία και τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συμμετοχής όσων δηλώσουν ότι θα ψηφίσουν με αυτή τη μορφή.
Όμως διαφωνούμε με την τελική κατάληξη της διαδικασίας στην επιτροπή εκσυγχρονισμού για τις προδιαγραφές που τέθηκαν για τη συμμετοχή στην ηλεκτρονική ψηφοφορία και τις απαιτήσεις από την εταιρεία που θα τρέξει το σύστημα, επειδή δεν εκπληρώνονται τα κριτήρια που θέσαμε για τον αυστηρό έλεγχο της ταυτοπροσωπίας, του αδιάβλητου και της μη χειραγώγησης της ψήφου. Και για αυτό απείχαμε από την απόφασή της.
Θα ακολουθήσει αναλυτική ανακοίνωση με τις θέσεις μας για την ηλεκτρονική ψηφοφορία.
Επίσης στη συνεδρίαση έγιναν τα εξής: έγκριση των οικονομικών, ενημέρωση από τον νομικό σύμβουλο -χωρίς να ακουστεί κάτι καινούργιο για τη μήνυση λόγω μη ύπαρξης εκθέσεων ορκωτών για το ΛΕΠΕΤΕ-, αναφορές για επιστολές προς ΕΦΚΑ για καταβολή των αναδρομικών από επανυπολογισμό που συνεπάγεται αυξήσεις, προς Εθνική Τράπεζα για έκτακτο επίδομα και προς Διαχειριστική ΛΕΠΕΤΕ, συζήτηση για την εκμετάλλευση του κτιρίου της Θεαγένους με ενοικίαση. Για μια ακόμα φορά σε κλίμα έντονων αντεγκλήσεων έγινε συζήτηση για αιτήματα σδ.
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΕΤΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.