Αναζήτηση

25 Σεπτεμβρίου 2024

Για το ΤΥΠΕΤ, την υγεία, την πρόνοια και πως να τα διαφυλάξουμε-Θέσεις Αγωνιστικής Προοπτικής Συνταξιούχων ΕΤΕ

 ΤΟ ΤΥΠΕΤ, Η ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ, Η ΠΡΟΝΟΙΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΟΥΜΕ

ΘΕΣΕΙΣ

Η πρόληψη, η θεραπεία, η νοσηλεία, η πρόνοια που έχει αποστολή να προσφέρει το ΤΥΠΕΤ είναι μια πολύτιμη κατάκτηση των «καλών» εποχών του συνδικαλιστικού μας κινήματος.  Το ΤΥΠΕΤ αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο ειδικά αυτή την περίοδο, που η δημόσια υγεία-πρόνοια είναι στη μέγγενη της υποβάθμισης, των περικοπών της χρηματοδότησης και της ιδιωτικοποίησης.

Το δημόσιο σύστημα υγείας, που χρειάζεται να είναι προσβάσιμο και δωρεάν για όλους, χτυπιέται και υποβαθμίζεται από κυβερνήσεις και Ε.Ε. με το πατρονάρισμα των επιχειρηματιών υγείας. Το ΕΣΥ από πάροχος υπηρεσιών υγείας μετατρέπεται σε αγοραστή, εισάγοντας στο δημόσιο σύστημα και ιδιώτες (γιατρούς, κλινικάρχες, ιδιωτικές κλινικές, ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα κ.λπ.) και αποδυναμώνεται με «αποκλειστικότητα» μόνο στα επείγοντα περιστατικά. Ενώ, οι καθημερινές εφημερίες των νοσοκομείων που εξαγγέλλει η κυβέρνηση, θα περιορίζουν τα  προγραμματισμένα ραντεβού. Η υποστελέχωση των δομών του και η μη αξιοποίηση και αναβάθμιση του εξοπλισμού του οδηγούν σε εντατικοποίηση του προσωπικού, υποβάθμιση των υπηρεσιών και απαξίωση του. Τα ΣΔΙΤ νομοθετούνται πανηγυρικά, νέες επιτροπές παρακολούθησης προβλέπονται και αρκετά ζητήματα αφήνονται στην ευχέρεια του Υπουργού (π.χ. συμμετοχή των ασφαλισμένων κατά το 1/3 στα έξοδα απογευματινών επεμβάσεων στα Δημόσια Νοσοκομεία -κατά το πρότυπο των απογευματινών ιατρείων-). Η εισδοχή των ιδιωτών στην χρήση των νοσοκομείων έναντι αποζημίωσης, οι μεγάλες λίστες αναμονής και ο τεράστιος χρόνος αναμονής για ιατρικές πράξεις σπρώχνουν μεθοδικά τους ασφαλισμένους στις ιδιωτικές επιχειρήσεις του κλάδου. Οι τιμές των φαρμάκων εκτοξεύτηκαν στα ύψη με κυβερνητική απόφαση. Ο τελικός λογαριασμός επιβαρύνει -ως συνήθως- τα γνωστά υποζύγια, τους ασφαλισμένους.

Αν η πανδημία, όπως και τα προβλήματα που συνοδεύουν την ηλικία μας, αποδεικνύουν ότι το πολυτιμότερο για τη ζωή είναι η υγεία, τότε χρειάζεται να κινητοποιηθούμε για να φροντίσουμε το ΤΥΠΕΤ, που η πορεία του τα τελευταία χρόνια είναι καθοδική και ως προς τις υπηρεσίες που παρέχει και ως προς τα οικονομικά του.

Η αντίληψη ότι «δεν πρέπει να επισημαίνονται τα προβλήματα στη λειτουργία του ΤΥΠΕΤ γιατί έτσι υπονομεύεται» είναι λάθος, καλλιεργεί τον εφησυχασμό και δεν συμβάλλει στην αντιμετώπισή τους. Βιώσαμε το που οδήγησε η αδιαφάνεια στην οικονομική διαχείριση του ΛΕΠΕΤΕ και βρεθήκαμε ξαφνικά μπροστά στη διακοπή της παροχής του. Να μην γίνουν λοιπόν τα ίδια, με την λογική ότι είναι υπόθεση που αφορά επαΐοντες και ειδικούς και όχι το σύνολο των μελών του.

Το ΤΥΠΕΤ συγκροτήθηκε ως ένας αυτοδιαχειριζόμενος οργανισμός με καταστατικό και εκλεγμένο Δ.Σ. από τα εν ενεργεία μέλη του. Οι εισφορές των εν ενεργεία (προσωπικού και εργοδότη) και των συνταξιούχων αποτελούν την κύρια πηγή εσόδων του. Η συνεισφορά του εργοδότη ήταν αποτέλεσμα συλλογικών διαπραγματεύσεων και συμβάσεων. Το ΤΥΠΕΤ λειτουργεί με ιατρικό, νοσηλευτικό, τεχνικό και υπαλληλικό προσωπικό και διαθέτει μεγάλη ακίνητη περιουσία (κλινική, ιατρεία, κατασκηνώσεις, θέρετρα, εξοπλισμό, κλπ) και αποθεματικό κεφάλαιο. Όμως, ο αυτοδιαχειριζόμενος χαρακτήρας του είναι «μισός» αφού σύμφωνα με το καταστατικό του πλέον πάνω από τα μισά μέλη του, δηλαδή οι συνταξιούχοι, δεν έχουμε δικαίωμα συμμετοχής στις συνελεύσεις του, δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι.

ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΙΤΙΕΣ

Τα τελευταία χρόνια η οικονομική πορεία του ΤΥΠΕΤ δεν εξασφαλίζει απρόσκοπτη μακροημέρευση.

Στην πρόσφατη γενική συνέλευσή του παρουσιάστηκαν τα οικονομικά στοιχεία. Καταγράφεται ότι μετοχές που αποκτήθηκαν με 33,7 εκ. € από τα αποθεματικά του ΤΥΠΕΤ σήμερα έχουν αξία μόλις 922,86 χιλ. €. Τα διαθέσιμα του ΤΥΠΕΤ έπεσαν στα 2,9 εκ. €, οι υποχρεώσεις προς προμηθευτές κ.λπ. ανέβηκαν στα 60,14 εκ. Ενώ, το 2023 τα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές έφτασαν στα 51,61 εκ. € και το έλλειμμα καταγράφηκε στα 1,4 εκ. €

Η μείωση των εσόδων του ΤΥΠΕΤ χαράζει μια προδιαγεγραμμένη πορεία για τη χρεοκοπία του. Είναι ενδεικτικές οι σχετικές αναφορές στην έκθεση της Εξελεγκτικής Επιτροπής ότι α. υπολογίζεται η απώλεια εσόδων στο ΤΥΠΕΤ από τη μείωση των εισφορών, λόγω περικοπής του ΛΕΠΕΤΕ, ότι φτάνει κατ’ έτος τα 5,3 εκ. € και β. ότι η μέση μείωση των ασφαλισμένων στο ΤΥΠΕΤ είναι περίπου 1.000 μέλη το χρόνο.

Η μείωση των αποδοχών των συνταξιούχων, η παύση καταβολής του ΛΕΠΕΤΕ, η μείωση του αριθμού των εργαζόμενων στην Εθνική Τράπεζα με εκτέλεση των τραπεζικών εργασιών από πλήθος επενοικιαζόμενων μέσω εργολαβικών εταιρειών, οι συνεχείς εθελούσιες, η καθήλωση των μισθών έχουν επιφέρει κάθετη πτώση των εισφορών στο ΤΥΠΕΤ, που προστέθηκε στο αποτυχημένο τζογάρισμα των αποθεματικών του στο χρηματιστήριο. Αποτέλεσμα να εμφανίζει οικονομικά ελλείμματα και να δημιουργείται το έδαφος για να περάσουν σχέδια για περικοπή υπηρεσιών, μείωση παροχών, επέλαση των νόμων της αγοράς και -στο βάθος- ιδιωτικοποιήσεων, με δυο λόγια υποβάθμιση της υγειονομικής μας περίθαλψης και των παροχών πρόνοιας με άγνωστο ορίζοντα.

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ

Τα παραπάνω αρνητικά αριθμητικά στοιχεία δεν είναι απλά νούμερα, δημιουργούν συνέπειες που αποτυπώνονται στην εξέλιξη της ποιότητας παροχών και υπηρεσιών του ΤΥΠΕΤ. Βιώνουμε όλες και όλοι το μεγάλο χρόνο αναμονής για επισκέψεις σε αρκετές ειδικότητες στα εξωτερικά ιατρεία, την αδυναμία για έγκαιρες διαγνωστικές εξετάσεις (υπερήχους κλπ), τη χαμηλή κάλυψη του κόστους ιατρικών επισκέψεων και εξετάσεων και άλλων ιατρικών πράξεων, την μεγάλη οικονομική συμμετοχή των ασφαλισμένων στα υλικά για το οδοντιατρικό τμήμα, τη μεγάλη συμμετοχή στα φάρμακα η οποία μάλιστα υπολογίζεται επί της τιμής του φθηνότερου γενόσημου. Την πρώτη γεύση τι σημαίνει αδυναμία εξυπηρέτησης πήραμε στη διάρκεια της πανδημίας, όταν το ΤΥΠΕΤ σχεδόν παρέλυσε. Ούτε για την συνήθη νοσηρότητα λειτούργησε, ούτε για τις τακτικές εξετάσεις, ούτε για εξετάσεις και εντοπισμό κρουσμάτων κορονοϊού. Αποδιοργανώθηκε πλήρως και δεν πρόσφερε υπηρεσίες στα μέλη του τη στιγμή που το χρειάζονταν περισσότερο, με το δημόσιο σύστημα υγείας ήδη επιβαρυμένο και τη γνωστή εγκληματική διαχείριση του κορονοϊού από πλευράς κυβέρνησης.

Η περίοδος της πανδημίας απέδειξε περίτρανα ότι η λειτουργία του με τους κανόνες της “αγοράς” και του κέρδους είναι καταστροφική για το δικαίωμα στην περίθαλψη και την υγεία. Η αντιμετώπιση των προβλημάτων με την υποταγή στην ίδια συνταγή των κανόνων της «αγοράς» έχει οδηγήσει τα προβλήματα να αντιμετωπίζονται με περιορισμό του κόστους και της ποιότητας, μειώσεις προσωπικού, αποδοχή των παρεμβάσεων της τράπεζας στη λειτουργία του (εθελούσιες, εκπόνηση master plan, καθυστέρηση εξόφλησης αποδείξεων και χρεών, ενώ ήδη παρέχει υπηρεσίες προς τρίτους έναντι αμοιβής). Παράλληλα, το κληροδότημα με εντολή να χρησιμοποιηθεί για γηροκομείο πωλήθηκε, οι κατασκηνώσεις της Πρέβεζας εγκαταλείφτηκαν και η μίσθωση πέρασε σε ιδιωτική εταιρεία, το θέρετρο της Ραψάνης έκλεισε κοκ.

Κρούει ο κώδωνας του κινδύνου για τη βιωσιμότητα του ΤΥΠΕΤ. Χρειάζεται να εντοπίσουμε αιτίες και υπεύθυνους και να παρθούν άμεσα μέτρα για να μην βρεθούμε μπροστά σε καθόλου απρόοπτες καταστάσεις και ξαναζήσουμε όσα αντιμετωπίσαμε με τη διακοπή παροχής του ΛΕΠΕΤΕ.

ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ

Το γενικότερο περιβάλλον που, με τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κυβερνήσεων και με τη συναίνεση του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού, πριμοδοτεί και στον τομέα της υγείας την ασύδοτη κερδοφορία των πολυεθνικών του φαρμάκου, την άνοδο τιμών των υπηρεσιών υγείας και των χρεώσεων ιατρικών πράξεων, επισκέψεων και εργαστηριακών εξετάσεων των ιδιωτικών και δημόσιων νοσοκομείων.

Προφανώς η εργοδοσία και οι κυβερνήσεις υλοποιούν σχεδιασμούς για τα συμφέροντα τους. Το δικό μας πρόβλημα είναι ότι στο διάβα τους ποδοπατούν δικαιώματα εργαζόμενων και συνταξιούχων και καταργούν κατακτήσεις όπως είναι το ΤΥΠΕΤ μεθοδεύοντας την υποβάθμιση-απαξίωσή του. Παράλληλα, στρώνουν το δρόμο στην ιδιωτική ασφάλιση και στις πωλήσεις «νέων» τραπεζοασφαλιστικών προϊόντων υγείας στους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους.

Ευθύνες καταλογίζονται σε όλες τις τελευταίες διοικήσεις της Τράπεζας επί Καρατζά, Φραγκιαδάκη, Μυλωνά.

Παράλληλα μεγάλες είναι οι ευθύνες των συνδικαλιστών του ΔΣ του ΤΥΠΕΤ που γοητεύτηκαν από τους νόμους της αγοράς, πήραν την ευθύνη να τζογάρουν στο χρηματιστήριο τα αποθεματικά του, συναίνεσαν στο παρελθόν στην αποδοχή εθελούσιων εξόδων χωρίς αντισταθμίσματα ενισχύσεων από τη διοίκηση της Τράπεζας στο ΤΥΠΕΤ.


Οι παρατάξεις που συγκροτούν το προεδρείο του Δ.Σ. του ΤΥΠΕΤ (και συνδέονται με τις παρατάξεις του κομματικού κατεστημένου σε εν ενεργεία και συνταξιούχους) λειτουργούν με αποδοχή στη λειτουργία ενός ταμείου αλληλεγγύης, που αφορά την υγεία μας, των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων του κόστους-οφέλους και της ανταποδοτικότητας. Αντίληψη που έχει οδηγήσει σε υποβάθμιση των παροχών αντιμετωπίζοντάς τις ως κόστος που πρέπει να μειωθεί και φτάνοντας στην εισδοχή χρεώσεων χρήσης υλικών, σαν να πρόκειται για ιδιωτική επιχείρηση, όπως πρόσφατα στο οδοντιατρικό.

Η διοίκηση του ΤΥΠΕΤ από το συνδικαλιστικό κατεστημένο -παρότι εκλεγμένη- έχει πάρει την κατηφόρα του αυταρχισμού και της ιδιοκτησιακής αντίληψης, μετατρέποντάς το από ένα αυτοδιαχειριζόμενο ταμείο σε ένα γραφειοκρατικό οργανισμό με αδιαφανή λειτουργία και πλήρη υποβάθμιση των συνταξιούχων, που δεν μπορούν καν να συμμετέχουν με εκπροσώπους τους στο Δ.Σ. και στη συνέλευση των μελών του.

Έχουν ανοίξει την πόρτα στη διοίκηση της Τράπεζας να κάνει κουμάντο στο δικό μας αυτοδιαχειριζόμενο ΤΥΠΕΤ βάζοντας σε εφαρμογή ένα «Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης» που επέβαλε ως business plan τον Δεκέμβρη του 2020 (με οδηγίες για μείωση κόστους συνταγογραφούμενων φαρμάκων κλπ), και να καταστρώνει μελέτη με την Price Water House Coopers για την αναδιοργάνωση του ΤΥΠΕΤ, προφανώς στην κατεύθυνση μετατροπής-λειτουργίας του ΤΥΠΕΤ ως ιδιωτικός φορέας υγείας.

Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς οι συνταξιούχοι ;

Κατ’ αρχήν να διεκδικήσουμε να έχουμε λόγο για το ΤΥΠΕΤ αφού δίνουμε κανονικά τις εισφορές μας. Στην πρόσφατη συνέλευση, μπορεί να μην κάλεσαν τα ΜΑΤ να μας εμποδίσουν την είσοδο, όπως έγινε στις 5/6/19, αλλά δεν επέτρεψαν σε εκπρόσωπό μας να μιλήσει ούτε καν για 3’ όσο είχαν δικαίωμα τα εν ενεργεία μέλη που δεν εκπροσωπούν παρατάξεις. Να σταματήσει ο αντιδημοκρατικός αποκλεισμός των συνταξιούχων από το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι για το ΔΣ του ΤΥΠΕΤ.

Είναι εντελώς λάθος οι ηγετικές παρατάξεις του ΣΣΕΤΕ να «δικαιολογούν» τον αποκλεισμό μας και να μην διεκδικούν την ισότιμη συμμετοχή των συνταξιούχων στο ΤΥΠΕΤ επικαλούμενοι ότι οι συνταξιούχοι δεν την δικαιούνται, γιατί δεν δίνουν το ίδιο ύψος εισφοράς με τους εν ενεργεία συνυπολογίζοντας την εισφορά του εργοδότη (αν και καταβάλλουν μεγαλύτερο ποσοστό ιδίας εισφοράς και προηγούμενα υπήρξαν και οι ίδιοι εν ενεργεία) και λες και δεν είναι διαχρονική η οικονομική μας συνεισφορά στο ΤΥΠΕΤ. Τα ταμεία αλληλεγγύης δεν μπορεί να λειτουργούν με τις λογιστικές οπτικές της «αγοράς» και της ανταποδοτικότητας.

Δεύτερον οι εκπρόσωποι μας για το ΤΥΠΕΤ πρέπει να υπερασπίζονται τα συμφέροντά μας. Δεν μπορεί να τοποθετούνται, όπως ο πρόεδρος και ο γ.γ. του προηγούμενου εκλεγμένου Δ.Σ. οι οποίοι πρότειναν στην προηγούμενη συνέλευση του ΤΥΠΕΤ το 2023 αύξηση των εισφορών μας στο ΤΥΠΕΤ (το είπαν και στη συνέλευση των μετόχων), χωρίς καν να έχουν ενημερώσει και εξουσιοδοτηθεί για αυτό.


Είναι εντελώς λάθος να μην υπάρχει αναλυτική ενημέρωση των συνταξιούχων από τον ένα «αριστίνδην» ορισμένο εκπρόσωπο του Δ.Σ. του ΣΣΕΤΕ στο ΔΣ του ΤΥΠΕΤ
. Στη θητεία του προηγούμενου εκλεγμένου ΔΣ του ΣΣΕΤΕ ο γ.γ. του που εκπροσωπούσε το ΣΣΕΤΕ στο ΤΥΠΕΤ «ενημέρωνε» ότι δεν είχε γνώση από τη συμμετοχή του στις συνεδριάσεις για σοβαρά θέματα όπως η εθελουσία του προσωπικού του ΤΥΠΕΤ, γιατί αυτά τα αποφάσιζε η διοίκηση της Τράπεζας (!!).

Είναι εντελώς λάθος οι εκλεγμένοι στο Δ.Σ. του ΤΥΠΕΤ να απαιτείται από τη διοίκησή του (εκλεγμένη κατά τα άλλα) να δεσμεύονται να υπογράφουν σύμφωνο εμπιστευτικότητας, δηλαδή απαγόρευσης δημοσιοποίησης στοιχείων, για να μπορούν να έχουν πρόσβαση στα οικονομικά και άλλα στοιχεία. Η επίκληση της πρόσβασης σε προσωπικά δεδομένα, που είναι προφανώς σεβαστά και απόρρητα) αποτελεί πρόσχημα για τη διαχρονική αδιαφάνεια που διέπει τη διαχείριση των κατά τα άλλα δικών μας συλλογικών φορέων από τις κατεστημένες ηγεσίες του συνδικαλιστικού κινήματος.

Δεν μπορεί ένα αυτοδιαχειριζόμενο-αυτοδιοικούμενο Ταμείο να λειτουργεί με αυτό τον αντιδημοκρατικό τρόπο και οι παρατάξεις του ΣΣΕΤΕ να καλύπτουν τις πολιτικά συγγενείς τους παρατάξεις της ΔΑΚΕ, της ΠΑΣΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ στους εν ενεργεία.

ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΤΥΠΕΤ

Τι φάνηκε και στις πρόσφατες εκλογές του ΤΥΠΕΤ;

Ο συνολικός συσχετισμός παραμένει αρνητικός και οι δυνάμεις της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ συνεχίζουν να έχουν τον πλήρη έλεγχο του ΤΥΠΕΤ με ότι αυτό σημαίνει για το καθεστώς αδιαφάνειας και αντιδημοκρατικής λειτουργίας και τον προσανατολισμό σε μια διαχείριση χωρίς διεκδίκηση από την εργοδοσία.

Η μόνη παράταξη που έχει ξεκάθαρη θέση και για τη συμμετοχή των συνταξιούχων στο Δ.Σ. του ΤΥΠΕΤ και την κατάργηση του αντιδημοκρατικού εκλογικού συστήματος (που απαιτεί για να μπορεί κάποια συλλογικότητα να συμμετέχει να έχει ψηφοδέλτιο 40 εργαζόμενων στο νομό Αττικής) είναι η Πρόταση Προοπτικής. Παράλληλα, θέτει επιτακτικά την ανάγκη για την αύξηση της εργοδοτικής εισφοράς στο ΤΥΠΕΤ Αυτή τη φορά μπόρεσε, κόντρα στα εμπόδια, να κατεβάσει ψηφοδέλτιο και να εκλέξει 2 έδρες και στο Δ.Σ. του ΤΥΠΕΤ.

Χρειάζεται να ξεπεράσουμε την απογοήτευση και την ανημπόρια που οδηγεί σε αδράνεια και αφήνει το πεδίο ελεύθερο να λειτουργούν μια δράκα συνδικαλιστές του τραπεζικού κατεστημένου σε βάρος των συμφερόντων της μεγάλης πλειοψηφίας των χαμηλοσυνταξιούχων και χαμηλόμισθων της Εθνικής.


Να δυναμώσουμε τον ανεξάρτητο μαχητικό ταξικό συνδικαλισμό. Να πάρουμε την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας
.

Να έχουμε ξεκάθαρο ότι χρειάζεται αγώνας με όλο το εργατικό κίνημα, για να ανατραπεί η πολιτική του συστήματος για περικοπή των δημόσιων δαπανών για την υγεία και υποβάθμιση του δημόσιου συστήματος υγείας, πολιτικές που προωθούνται από την κυβέρνηση της Ν.Δ, όπως και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα και με τις επιταγές της Ε.Ε. για να κερδίζουν κλινικάρχες, ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, η κερδοσκοπική λογική και τα ιδιωτικά μονοπώλια στο φάρμακο, πολιτικές που επηρεάζουν και το ΤΥΠΕΤ.

Να αντισταθούμε στα σχέδια κατάρρευσης του ΤΥΠΕΤ και τις πολιτικές υποβάθμισης της δημόσιας υγείας, των απογευματινών επί πληρωμή χειρουργείων, τη χρησιμοποίηση των δημόσιων νοσοκομείων από ιδιώτες επιχειρηματίες υγείας και της ιδιωτικοποίησης-εμπορευματικοποίησης των υπηρεσιών υγείας.

 Να απαιτήσουμε για το ΤΥΠΕΤ από κοινού συνταξιούχοι και εργαζόμενοι.

  Αύξηση της εργοδοτικής εισφοράς της ΕΤΕ. Υπεράσπιση-διαφύλαξη του ΤΥΠΕΤ.

   Αύξηση του ποσού που καταβάλλει η ΕΤΕ στα 5 εκ. € ετησίως. Άμεση καταβολή των χρεών από την Εθνική Τράπεζα για να αποπληρωθούν οι προμηθευτές. Να καταβληθούν τα ελλείμματα που δημιουργήθηκαν από την περικοπή του ΛΕΠΕΤΕ και τις εθελούσιες.

  Αύξηση των εσόδων του ΤΥΠΕΤ που σημαίνει: μαζικές προσλήψεις στην Εθνική με δημόσιες διαφανείς διαδικασίες μόνιμου προσωπικού και όχι με επισφαλείς εργασιακές σχέσεις μέσω δουλεμπορικών εταιρειών. Όλες-οι οι εργαζόμενες-οι στην Εθνική να είναι εντός ΤΥΠΕΤ.

     Ριζικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις για να αυξηθούν οι εισφορές, όχι σε έκτακτες παροχές που δεν έχουν εισφορές. Επαναφορά του ΛΕΠΕΤΕ.

    Να παρθεί πίσω το Στρατηγικό Σχέδιο – μνημόνιο μεταξύ ΕΤΕ και Δ.Σ. ΤΥΠΕΤ του Δεκεμβρίου 2020.

   Όλες οι αγορές μηχανημάτων και οι προμήθειες να γίνονται με δημόσιο διαφανή διαγωνισμό. Αγορά μαγνητικού τομογράφου, για να μην προωθούνται οι ασφαλισμένοι σε ιδιωτικό ασφαλιστικό κέντρο.

Μαζικές προσλήψεις προσωπικού στο ΤΥΠΕΤ με δημόσιες, διαφανείς διαδικασίες, ιδιαίτερα προσλήψεις γιατρών και νοσοκόμων για τη στελέχωση της κλινικής και την αύξηση των ωρών λειτουργίας των εξωτερικών ιατρείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Παιδιατρικό τμήμα στο Υγείας Μέλαθρον. Περιφερειακά τμήματα του ΤΥΠΕΤ στη Δυτική Ελλάδα, στήριξη της επαρχίας.

● Ίδια αντικειμενικά κριτήρια για όλους-ες στις αποζημιώσεις που δεν προβλέπονται από την τιμολόγηση του ΤΥΠΕΤ και εμπίπτουν στην αρμοδιότητα Δ.Σ. και επιτροπών του ΤΥΠΕΤ.

  Αμεσοδημοκρατική λειτουργία με ανοιχτές συνεδριάσεις του Δ.Σ. και διαφάνεια στα οικονομικά στοιχεία.

● Κατάργηση συμμετοχής 25% για φάρμακα, που φτάνει και σε μεγαλύτερα ποσοστά αφού πλέον και από το ΤΥΠΕΤ υπολογίζεται στην τιμή του πιο φθηνού γενόσημου. Έξω οι ιδιωτικές εταιρείες από το κύκλωμα υγεία – φάρμακο. Όχι κερδοσκοπία με την ασθένεια. Αύξηση της αποζημίωσης επίσκεψης σε ιδιώτες γιατρούς που παραμένει χρόνια κολλημένη στα 15 €.

   Να δεσμευτούν όλες οι παρατάξεις των συνταξιούχων και των εν ενεργεία ότι το καταστατικό του ΤΥΠΕΤ θα εκδημοκρατιστεί και ως προς το εκλογικό σύστημα και ως προς το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι στους συνταξιούχους.

  Να αντισταθούμε στην ιδιωτικοποίηση-εμπορευματοποίηση της υγείας-πρόνοιας.

  Να αγωνιστούμε για πλήρεις, δωρεάν, ίσες ποιοτικές παροχές υγείας, περίθαλψης, πρόνοιας για όλους με προσωπικό που θα είναι μόνιμο σε όλες τις βαθμίδες και δομές παροχής υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας.

 ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΕΤΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Ανακοίνωση-εκτίμηση για τη συνάντηση με το Υπουργείο για το ν. Βρούτση και την επερχόμενη περικοπή του 33%

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΟΥ 33% ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ Ν. ΒΡΟΥΤΣΗ   Η συνάντηση στις ...