γράφει ο Μανόλης Καυκαλάς
Οκτώβριος του 2024
- Το
περιεχόμενο της κοινής απαντητικής επιστολής Τσακλόγλου σε 3 πρόσφατες
ερωτήσεις διαφορετικών κοινοβουλευτικών ομάδων, με αφορμή την επερχόμενη
περικοπή από 1ης/1ου/2025 μέρους της "Επικουρικής" σύνταξης, κάλλιστα
θα μπορούσε να αποδομηθεί καταλλήλως (υπό την προϋπόθεση της πολιτικής
βούλησης), τόσο από τον ΣΣΕΤΕ όσο και από την ΟΣΤΟΕ.
- Κατά το πνεύμα και γράμμα του κειμένου, ο υφυπουργός (απαντώντας για λογαριασμό της υπουργού στην οποία είχαν υποβληθεί οι ερωτήσεις),
εν γνώσει της αθέτησης της απαράγραπτης υποχρέωσης της ΕΤΕ να καταβάλει
την Επικουρική Παροχή/ΛΕΠΕΤΕ, δικαιολογεί την γενεσιουργό αιτία της αναγκαίας (όπως αναφέρεται) νομοθέτησης Βρούτση, αναγνωρίζοντας την χαριστική ρύθμιση («εν μέρει»
όπως αναφέρεται) της προοδευτικά μειούμενης υποχρέωσης της ΕΤΕ να
χρηματοδοτήσει το Σύστημα Επικουρικής Ασφάλισης, εξαιτίας της
αναγκαστικής ένταξης των Ασφαλισμένων & Συντ/χων δικαιούχων της
Επικουρικής Παροχής/ΛΕΠΕΤΕ από την ΕΤΕ, με συνέπεια την αντίστοιχη και
ανάλογη επιβάρυνση του Κοινωνικού Προϋπολογισμού Κοινωνικών Φορέων
Κοινωνικής Ασφάλισης [που είναι ο "κουμπαράς" στον οποίο
συγκεντρώνονται οι εισφορές των άλλων Ασφαλισμένων και εργοδοτών υπέρ
της Επικουρικής Ασφάλισης και εξ αυτών, οι πρόσοδοι, οι αποδόσεις
κεφαλαίων και το σχηματιζόμενο Αποθεματικό]. Δεδομένης και της
αμφιλεγόμενης -δια νόμου- απαγόρευσης οιασδήποτε κρατικής
επιχορήγησης/ενίσχυσης του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης και ως εκ
τούτου, της περιώνυμης «ρήτρας μηδενικού ελλείμματος» για την οικονομική
ισορροπία του Φορέα Επικουρικής Ασφάλισης.
1) Οι διαφορετικές ταχύτητες υπολογισμού των Επικουρικών για τους μέχρι τις 31/12/2018 συνταξιοδοτηθέντες [με
το παράδοξο, σε μερίδα από αυτούς -από το 2016 και μετά- ενώ τους
υπολογίζεται η Κύρια σύνταξη βάσει του ν.Κατρούγκαλου η Επικουρική βάσει
των αποδοχών που προβλέπονται για την Επικουρική Παροχή-ΛΕΠΕΤΕ!] και για τους από την 1/1/2019 συνταξιοδοτηθέντες και συνταξιοδοτούμενους (οι
οποίοι πέραν του ότι δεν έχουν "προσωπική διαφορά", υπερτερούν ως προς
το ύψος της Επικουρικής έως 50% αυτών των έως 31/12/2018 Επικουρούμενων),
ενώ [και] οι δύο περιπτώσεις είναι ασφαλιστικά ισοδύναμες. Από την
άλλη, και στις δύο επιμέρους περιπτώσεις υπολογισμού των Επικουρικών,
λαμβάνεται ο συντελεστής αναπλήρωσης του 0,45% (που αφορά καταβληθείσες εισφορές 6%) και όχι με τον 0,93750% (που αφορά περιπτώσεις παρακράτησης αυξημένων εισφορών, όπως 12,5% της δικής μας περίπτωσης).
2) Η
αναιτιολόγητη τυχαιότητα επιλογής της κατά τις 31/12/2019
καταβαλλόμενης Επικουρικής, προκειμένου να επιβληθεί το "εφεύρημα" της
Προσωπικής Διαφοράς [πρωτοφανές για Επικουρική, αφού ούτε στον ίδιο
τον ιδρυτικό νόμο Κατρούγκαλου αλλά και στον μεταγενέστερο Βρούτση για
τις Επικουρικές συντάξεις δεν υφίσταται καμία τέτοια πρόβλεψη], προαναγγέλλοντας την περικοπή της από την 1/1/2025.
-
Και όλα αυτά, με την επίκληση μιας Μελέτης από την Αναλογιστική Αρχή,
για την οποία δεν γνωρίζουμε ποιές υπουργικές εντολές δόθηκαν (επί
Πετρόπουλου, επί Βρούτση;) ως προς τις παραμέτρους, το μοντέλο, τις
παραδοχές, τα σενάρια κ.ά. και εάν συμπεριέλαβε τον "παράγοντα" ΕΤΕ ή
όχι (με ότι αυτό συνεπάγεται), που να δικαιολογούν μιά τέτοια
νομοθέτηση. Μάλιστα, επικαλείται την ανάγκη εκπόνησης νέας Μελέτης στην
περίπτωση που ήθελε την μεταβολή-τροποποίηση των υφιστάμενων διατάξεων
υπολογισμού των Επικουρικών μας, προκειμένου ν΄αποφευχθεί περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση (κάλυψη του ελλείμματος) του "κουμπαρά" των λοιπών Ασφαλισμένων & Συνταξιούχων Επικουρικής Ασφάλισης.
Η ντροπή που χάθηκε και η εντροπία που αντιμετωπίζουμε
- Δυστυχώς,
με κύρια και αποκλειστική ευθύνη της πλειοψηφίας του δ.σ. του ΣΣΕΤΕ
(δυσχεραίνοντας και την ΟΣΤΟΕ) χάθηκε πολύτιμος "πολιτικός χρόνος" 2
ετών, χωρίς, όπως επέβαλαν οι περιστάσεις, επαγγελματισμό &
τεχνοκρατικό σχεδιασμό, προετοιμασία, επεξεργασία και στοιχειοθέτηση
αποδεικτικών-αιτιολογικών ισχυρισμών & πραγματικών αριθμητικών
στοιχείων καθώς και την υποβολή πρότασης τροπολογίας, για την καθολική αντικατάσταση των επίμαχων διατάξεων της νομοθέτησης Βρούτση.
* Αντ΄αυτού, χωρίς συζήτηση και απόφαση του δ.σ., είδαμε μία λάθος τακτική και με λάθος τρόπο διαχείρισης (με την επίκληση, χρήση και συσχέτιση ετερόκλητων και ανόμοιων πραγμάτων). Είδαμε να "χαμηλώνει ο πήχης" της διεκδίκησης με την προβολή μόνο της προσωπικής διαφοράς και την περικοπή της, με φαιδρά επιχειρήματα (δείκτη θνησιμότητας των Συντ/χων!, εξάρτηση-συσχέτιση με την κερδοφορία της ΕΤΕ! κ.ά.) αλλά και με εμφανή την προδιάθεση επιδίωξης και αποδοχής (αντί της αμετάκλητης κατάργησής της) της επισφαλούς και ανασφαλούς διατήρησής της, έστω με την βραχύβια παράτασή της!
* Αντ΄αυτού, χωρίς συζήτηση και απόφαση του δ.σ., είδαμε μία λάθος τακτική και με λάθος τρόπο διαχείρισης (με την επίκληση, χρήση και συσχέτιση ετερόκλητων και ανόμοιων πραγμάτων). Είδαμε να "χαμηλώνει ο πήχης" της διεκδίκησης με την προβολή μόνο της προσωπικής διαφοράς και την περικοπή της, με φαιδρά επιχειρήματα (δείκτη θνησιμότητας των Συντ/χων!, εξάρτηση-συσχέτιση με την κερδοφορία της ΕΤΕ! κ.ά.) αλλά και με εμφανή την προδιάθεση επιδίωξης και αποδοχής (αντί της αμετάκλητης κατάργησής της) της επισφαλούς και ανασφαλούς διατήρησής της, έστω με την βραχύβια παράτασή της!
«Όταν όμως, μειοδοτείς
και κάνεις αυτοεκπτώσεις στις διεκδικήσεις σου, η ιστορική εμπειρία
έχει αποδείξει ότι η "άλλη πλευρά" θα σου πάρει και αυτό το ελάχιστο που
θέλεις να κρατήσεις (παρά τις χαμερπείς παρακλήσεις σου)!».
* Η
όποια κινητικότητα του "ιερατείου" του Συλλόγου που έτσι και όπως
εκδηλώθηκε, είχε χαρακτήρα "δημοσίων σχέσεων" και "επικοινωνιακού
εντυπωσιασμού" [με παντελή την έλλειψη σχεδιασμού "οδικού χάρτη" συστηματικών & ουσιαστικών διαπραγματεύσεων καθώς και προγραμματισμού κινητοποιήσεων], με κατάληξη την πρόσφατη συνάντηση παρωδία με την υπουργό, η οποία άδραξε της ευκαιρίας να αποφύγει προσχηματικά [επαφιέμενη στις ορέξεις της ΕΤΕ, αφού και ο ΣΣΕΤΕ ανέλαβε ρόλο μεσολαβητή-ικέτη με τον "οικονομικό μας δολοφόνο"!] την πίεση να αναγνωρίσει και παραδεχτεί την αποκλειστική κυβερνητική ευθύνη αυτής της κάκιστης νομοθέτησης και να αποδεχθεί την αποφασιστική αρμοδιότητα του υπουργείου Κοινωνικής Ασφάλισης, δεσμευόμενη με νομοθετική πρωτοβουλία να διορθώσει τις επίμαχες βλαπτικές διατάξεις.
Με πρώτη, για την
εξ ολοκλήρου και δια βίου χρηματοδότηση του Συστήματος από την ΕΤΕ για
την κάλυψη της δαπάνης των Επικουρήσεων των ήδη και μελλοντικών
Συντ/χων, προερχόμενων από τον ΛΕΠΕΤΕ και ΕΛΕΠ ΕΤΕ-ΠΠΕΘΝΑΚ, ως βασική
προϋπόθεση -εν συνεχεία- απόληψης "κανονικών" Επικουρικών συντάξεων όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις.
- Τα παραπάνω γεγονότα, είναι απόρροια
της γραφειοκρατικής και αντιδημοκρατικής αντίληψης και διαχείρισης των
κοινών πραγμάτων, του ενδοτισμού, της παρέλκυσης, των αφανών και
παρασκηνιακών μεθόδων και πρακτικών για αλλότριο προς το κοινό συμφέρον
σκοπό, που χαρακτηρίζουν διαχρονικά τις διοικήσεις του Συλλόγου. Ωστόσο, για να τα λέμε όλα, συνεπικουρεί και η επικρατούσα και λανθασμένη ατομική
αντίληψη της εν λευκώ ανάθεσης, της κακώς εννοούμενης εκπροσώπησης
χωρίς διαδικασίες ελέγχου και λογοδοσίας των πεπραγμένων, της μη
ενασχόλησης με τα κοινά μας προβλήματα, που είναι "βούτυρο στο ψωμί" των
όποιων και τέτοιων "πεφωτισμένων ταγών" του κομματικού-κυβερνητικού- φιλοεργοδοτικού συνδικαλισμού, προσβάλλοντας τη νοημοσύνη & την αξιοπρέπεια μας και υπονομεύοντας τα συμφέροντα και τις ίδιες μας τις ζωές.
Δεν μας αξίζει, συνεχίζοντας να ανεχόμαστε τέτοια "κακοήθη" συμπτώματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.