Αναζήτηση

08 Σεπτεμβρίου 2024

Επιστολή του σδ. Μ. Καυκαλά για την "Επικουρική Σύνταξη" των συνταξιούχων της ΕΤΕ

Προς 

- Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης
υπόψιν: Υπουργού κ. Κεραμέως Νίκης
- Γενική Γραμματεία Συντονισμού της Προεδρίας της Κυβέρνησης
υπόψιν: α) Υπουργού Επικρατείας κ. Σκέρτσου Χρήστου-Γεωργίου
β) Γενικής Γραμματέως κ. Δραμαλιώτη Παρασκευής γ) Προϊσταμένης Τομέα κ. Θεοδοσιάδη Αλεξάνδρας και 
δ) Προϊστάμενο Τμήματος Εργασιακών και Κοινωνικών Πολιτικών κ. Βελισσάρη Θεόδωρο
- Ελληνικό Κοινοβούλιο
υπόψιν: κ.κ. Βουλευτριών & Βουλευτών μελών της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων  

Θέμα: Πρόταση νομοθετικής πρωτοβουλίας για την "Επικουρική σύνταξη" των Συνταξιούχων της Εθνικής τράπεζας της Ελλάδος

Συνοπτικό ιστορικό
Με τα νομοθετικά τετελεσμένα (δηλ. χωρίς προηγηθείσα διαβούλευση) του άρθρου 24 του ν.4618/2019 και την εν συνεχεία αντικατάστασή του με το άρθρο 63 του ν.4680/2020, χιλιάδες Συνταξιούχοι και Εργαζόμενοι της ΕΤΕ (δικαιούχοι προγράμματος μετεργασιακής Παροχής από την ΕΤΕ), υπό Συνταγματικό πρόσχημα, εντάχθηκαν ακουσίως στο τ.ΕΤΕΑΕΠ (νύν Κλάδος Επικουρικής Ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ).
Αυτά τα “νέας κοπής”-ad hoc παραδείγματα νομοθετήσεων (κατά το νομικό κόσμο:"γονατογραφήματα") ακολούθησαν μετά το γεγονός ότι τον Δεκέμβριο του 2017 η Διοίκηση της ΕΤΕ, αθετώντας συμβατική της υποχρέωση (επικαλούμενη ψευδώς και υποκριτικά: "αδυναμία πληρωμής & συστημικό κίνδυνο"!), διέκοψε οριστικά την έως τότε χορήγηση ποσού μετεργασιακής Παροχής στους δικαιούχους συνταξιοδοτούμενους από την ΕΤΕ. Παροχή, περιοδικά καταβαλλόμενη (ανά μήνα και δια βίου), αμιγώς μισθολογικού χαρακτήρα (ως αντάλλαγμα των παρασχεθεισών υπηρεσιών), η οποία, ως Αμοιβή και ως Περιουσιακό δικαίωμα, όχι μόνο αναγνωρίζεται αλλά και προστατεύεται, όπως έχει κρίνει Ελληνική & Ευρωπαϊκή νομολογία αλλά και προβλέπεται (ως κανονιστική αρχή) από Διεθνείς Συμβάσεις και Συνθήκες.
Η Παροχή αυτή αναδράμει από το 1949, όταν το τότε Γενικό Συμβούλιο της ΕΤΕ (σημερινό Δ.Σ.) αποφάσισε την δημιουργία ενός προγράμματος μετεργασιακής "Επικουρικής Παροχής" των Υπαλλήλων της αφού αποχωρήσουν από την υπηρεσία, με την ανεπιφύλακτη έκδοση αποφάσεων απονομής της από την ίδια την ΕΤΕ, μέσω της υπηρεσίας της, με την επωνυμία Ασφαλιστικοί Οργανισμοί Προσωπικού ΕΤΕ (Α.Ο.Π.Ε.Τ.Ε.). 
Πυρήνας του προγράμματος είναι ο Κανονισμός του [ο οποίος συντάχθηκε από την ίδια την Διοίκηση της ΕΤΕ και αποφάσιζε για τις μετέπειτα τροποποιήσεις του], στο πλαίσιο του οποίου συστήθηκε Λογαριασμός Επικουρήσεως Προσωπικού ΕΤΕ (ΛΕΠΕΤΕ), έντοκος καταθετικός Λογαριασμός συγκέντρωσης Περιουσίας από: τις εισφορές 12,5% επί των ονομαστικών τακτικών και εκτάκτων αποδοχών του Προσωπικού [των οποίων την παρακράτηση διενεργούσε η ίδια η ΕΤΕ, καθώς ήταν μέρος των Αμοιβών & των ατομικών όρων Εργασίας-παροχής υπηρεσιών] και άλλες πηγές πόρων ή προσόδων, για τον σχηματισμό και διατήρηση Αποθεματικού Κεφαλαίου. Η ευθύνη και οι αποφάσεις διαχείρισης & θεματοφυλακής του Λογαριασμού ανήκει -τύποις και ουσία κατά κυριαρχικό και εγγυοδοτικό λόγο/ρόλο- στις εκάστοτε Διοικήσεις της ΕΤΕ. 
Ωστόσο, όπως απεκαλύφθη, οι Διοικήσεις της ΕΤΕ, συστηματικά, παραβίασαν Κανόνες της Εταιρικής Διακυβέρνησης, προέβησαν σε καταχρηστική άσκηση δικαιώματος και καταστρατήγησαν [εν κρυπτώ και παραβύστω, έχοντας επιβάλλει μάλιστα -μέσω του Κανονισμού- και «ρήτρα εμπιστευτικότητας» στους προστηθέντες αυτής μέλη της Διαχειριστικής Επιτροπής] την Αρχή της καλής Πίστης και της χρηστής, επωφελούς, συνετούς και σύννομης διαχείρισης των διαθεσίμων και των πόρων του προγράμματος. Δεν τήρησαν τα υπεσχημένα σε σχέση με τον ιδρυτικό σκοπό και την βιώσιμη προοπτική του Λογαριασμού και χρησιμοποίησαν ως "καύσιμη ύλη" τα Περιουσιακά του στοιχεία (δικαιώματα των δικαιούχων της Παροχής) χάριν των στενά επιχειρηματικών της ΕΤΕ συμφερόντων, σκοπών και επιδιώξεων (για Αυξήσεις Μετοχικού Κεφαλαίου, αγοραπωλησίες διαφόρων Τίτλων & Αξιογράφων κ.ά.).

Η σημερινή συνθήκη-συνέπειες
- Ο εξαναγκαστικός και "τιμωρητικός υποβιβασμός" και ο τρόπος με τον οποίο μεθοδεύτηκε η ένταξη/υπαγωγή στο Δημόσιο Σύστημα Επικουρικής Ασφάλισης συνετελέσθη, κατ΄αρχάς, με το άρθρο 24 του ν.4618/2019 που, πέραν του ότι εισήγαγε την καταβολή υβριδίου Επικουρικής σύνταξης, επέφερε: α) την άμεση και καθολική περικοπή κατά 45% μεσοσταθμικά, εν σχέσει με το ποσό της έως τον Δεκέμβριο του 2017 καταβαλλόμενης από την ΕΤΕ συμπεφωνημένης μετεργασιακής Παροχής και β) σε αυτούς που αφυπηρέτησαν και αφυπηρετούν έκτοτε, την ολοσχερή στέρηση και της ελάχιστης ασφαλιστικής προσδοκίας απόληψης της Παροχής, παρά το εξίσου θεμελιωμένο δικαίωμα και περαιωμένη την υποχρέωση καταβολής εισφορών 12,5% [δεν πρόλαβαν και δεν πρόκειται να πιστωθούν ούτε μία μηνιαία μετεργασιακή Παροχή]
- Αφετέρου, με το άρθρο 63 του ν.4680/2020, στο οποίο συνέχονται (σύμφυτα και αδιαίρετα) τα εξής αποτελέσματα: 
α) η εμπέδωση καθεστώτος "εξαίρεσης" και διακριτής-άνισης μεταχείρισης των ήδη και μελλοντικών Συνταξιούχων ΕΤΕ (προερχομένων από τον ΛΕΠΕΤΕ και ΕΛΕΠ ΕΤΕ-ΠΠΕΘΝΑΚ), όχι μόνο σε σχέση με το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο για τους υπόλοιπους εν Ελλάδι Επικουρούμενους αλλά ακόμη και μεταξύ ημών των ιδίων, ασφαλιστικά ισοδυνάμων, με ίδιες εισφοροδοτούσες αποδοχές και με ίδιο ασφαλιστικό χρόνο και β) η ελλιπέστατη χρηματοδότηση και η σύντομη αποσβεστική χρονολογία (έως το 2032) εξάντλησης της υποχρέωσης της ΕΤΕ προς το Δημόσιο Σύστημα Επικουρικής Ασφάλισης. 
- Συγκεκριμένα, από την σημειακή καταγραφή των επιμέρους παραγράφων/διατάξεων του άρθρου 63 του ν.4680/2020, σταχυολογούνται οι παρακάτω -χωρίς νομοθετικό προηγούμενο- "στρεβλώσεις":
  • 1η) Βάσει της παραγράφου 2: για τον καθορισμό της βάσης υπολογισμού του ύψους της καταβλητέας Επικουρικής σύνταξης, εφαρμόζεται ανισομετρής υπολογισμός με το αναιτιολόγητο/αυθαίρετο κριτήριο της ημερολογιακής αίτησης συνταξιοδότησης: (α) στους έως την 31η/12ου/2018 συνταξιοδοτηθέντες, βάσει των συντάξιμων αποδοχών υπολογισμού της Επικουρικής Παροχής (ΛΕΠΕΤΕ) και (β) στους από την 1η/1ου/2019 και εντεύθεν συνταξιοδοτηθέντες & συνταξιοδοτούμενους, βάσει των ασφαλιστέων αποδοχών του ν.4387/2016. Αποτέλεσμα αυτού είναι, παρά τα ομοειδή τους χαρακτηριστικά, να καταγράφεται υπέρ των από 1ης/1ου/2019 και εντεύθεν Συνταξιούχων διαφορά έως 50% εν σχέσει με το ύψος των καταβλητέων συντάξεων των έως την 31η/12ου/2018 και επιπλέον, χωρίς το άγος & το άχθος της «Προσωπικής διαφοράς» και την προνομοθετημένη περικοπή της όπως ισχύει για τους έως την 31η/12ου/2018 Συνταξιούχους. Το μόνο κοινό τους στοιχείο είναι, ο ελάχιστος συντελεστής αναπλήρωσης του κοινού καθεστώτος του τ.ΕΤΕΑΕΠ με 0,45%.
  • 2η) Βάσει της παραγράφου 5: εφαρμόζεται πρωτόφαντα «Προσωπική διαφορά» σε Επικουρική σύνταξη, με την αναιτιολόγητη/αυθαίρετη επιλογή του καταβλητέου ποσού της σύνταξης κατά την 31η/12ου/2019, αλλά και νομοθετείται a priori η περικοπή της από την 1η/1ου/2025, επιφέροντας (πέραν της κατά μ.ο. 45% αρχικής περικοπής) πρόσθετη περικοπή κατά 33% στις καταβαλλόμενες σήμερα Επικουρικές συντάξεις (τείνοντας να προσομοιάζουν με επίδομα ανασφάλιστου υπερήλικα από τον ΟΠΕΚΑ)Γεγονός που, θα επιδεινώσει τους ήδη επιβαρυμένους οικογενειακούς προϋπολογισμούς των Συντ/χων, με άμεση συνέπεια την περαιτέρω υποβάθμιση του επιπέδου διαβίωσης τους και περισσότερο, αυτών με δανειακές υποχρεώσεις [από συνεπείς..."αναξιόχρεοι", χωρίς δική τους υπαιτιότητα, εξαιτίας αιφνίδιας κατάστασης λόγω εξωγενούς αιτίου].  
  • 3η) Βάσει της παραγράφου 6: από την 1η/1ου/2025 και εφεξής, οι Επικουρικές συντάξεις των Συντ/χων της ΕΤΕ αυτής της κατηγορίας, που ήδη, λόγω πληθωρισμού/ακρίβειας υπολείπονται αγοραστικής δύναμης, ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ καθολικά από οποιαδήποτε και οψέποτε αυξητική αναπροσαρμογή.
  • 4η) Βάσει της παραγράφου 9: οι Συντ/χοι της ΕΤΕ αυτής της κατηγορίας, ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ καθολικά της θεσπισμένης πρόβλεψης (όπως ορίζεται στους ν.4387/16 & ν.4445/2016) για προσαύξηση του συντελεστή αναπλήρωσης με 0,93750% [που αντιστοιχεί για τις άνω του 6% του κοινού καθεστώτος του τ.ΕΤΕΑΕΠ καταβληθείσες εισφορές].
  •  5η) Βάσει της παραγράφου 8: η ΕΤΕ θα καταβάλει ποσοστό 12% επί των ονομαστικών αποδοχών του αριθμού των Εργαζομένων σε αυτήν κατά την 31η Δεκεμβρίου εκάστου ημερολογιακού έτους από το 2018 έως το 2032, ως "επιπρόσθετη εισφορά" στο Δημόσιο Σύστημα Επικουρικής Ασφάλισης. Ωστόσο, αυτή η βάση υπολογισμού θα συρρικνούται, συν τω χρόνω, με αποτέλεσμα: η εκ μέρους της ΕΤΕ εισφοροδότηση/χρηματοδότηση (σε απόλυτους αριθμούς) να καθίσταται αντιστρόφως ανάλογη της συνολικά απαιτούμενης δαπάνης καταβολής των Επικουρικών συντάξεων στους σημερινούς και μελλοντικούς Συντ/χους (προερχομένων από τον ΛΕΠΕΤΕ και ΕΛΕΠ ΕΤΕ-ΠΠΕΘΝΑΚ)Ο λόγος συρρίκνωσης είναι: α) η συνεχής μείωση του αριθμού των Εργαζομένων στην ΕΤΕ, κυρίως, λόγω των επαναλαμβανόμενων και μαζικών "εθελούσιων εξόδων" [ενδεικτικά, για την περίοδο 2019-2024, έχουν αποχωρήσει περί τα 3.500 άτομα που αντιστοιχεί σε μείωση Προσ/κού κατά 40% και έπεται συνέχεια...] και β) οι κλιμακούμενες απορρυθμίσεις των όρων Εργασίας και Αμοιβών των Εργαζομένων στην ΕΤΕ με αντίκτυπο στο ύψος & στο είδος/χαρακτήρα των Αμοιβών τους (μισθολογική υποτίμηση). Συνεπώς, λόγω αυτού του δυναμικού αρνητικού ισοζυγίου, για το υπόλοιπο και μεγαλύτερο μέρος κάλυψης της διαφοράς της δαπάνης, η αναλογικά αυξανόμενη επιβάρυνση του Κοινωνικού Προϋπολογισμού Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Γεγονός που, όπως προηγουμένως παρατέθηκαν, αποτελεί την γενεσιουργό αιτία και το αιτιατό αυτών των συναφών και εξαιρετικά ετεροβαρών διατάξεων εις βάρος των Συντ/χων της ΕΤΕ (και προδήλως μεροληπτικών και ιδιαιτέρως ευνοϊκών υπέρ της ΕΤΕ), που θέτουν σε διακινδύνευση τις σήμερα και μελλοντικές Επικουρικές τους συντάξεις, λαμβάνοντας υπόψιν και την επήρεια ενεργοποίησης της «ρήτρας μηδενικού ελλείμματος» στο σύστημα πληρωμών του Δημόσιου Φορέα Επικουρικής Ασφάλισης.

Το διακύβευμα, τα επίδικα και η αναγκαία αλλαγή των πραγμάτων
- Βάσει των προεκτεθέντων, λόγοι προστασίας των Επικουρούμενων Συνταξιούχων της ΕΤΕ και του Δημόσιου Συστήματος Επικουρικής Ασφάλισης επιτάσσουν, η Πολιτεία επιδεικνύοντας την αντίστοιχη-δέουσα πολιτική βούληση, να αναγνωρίσει και να θεραπεύσει μία πρωτοφανή στα νομοθετικά χρονικά περίπτωση προφανούς νομικού παράδοξου και αντινομίας -εις βάρος Κανόνων και ασφάλειας Δικαίου, με θύματα θεσμοποιημένης κοινωνικής και οικονομικής καθίζησης και συγχρόνως, υπεξαίρεσης/διασπάθισης των Περιουσιακών τους στοιχείων-δικαιωμάτων, τους σημερινούς & μελλοντικούς Συνταξιούχους των προερχομένων από τον ΛΕΠΕΤΕ και ΕΛΕΠ ΕΤΕ-ΠΠΕΘΝΑΚ.
* Δεν νοείται να υφίσταται διαφορετικό καθεστώς και διαφορετικές κατηγορίες συντάξεων (είτε Κύριων είτε Επικουρικών συντάξεων) μεταξύ ασφαλιστικά ισοδυνάμων Συνταξιούχων, γεγονός που αναντίρρητα αποτελεί: παραβίαση θεμελιωδών Συνταγματικών Κανόνων, της Αρχής της Ισονομίας, της Ισότητας και της Ανταποδοτικότητας, καθώς και "απονομιμοποίηση" του τεκμηρίου νομιμότητας της Διοίκησης.
Προς τούτο και η αδήριτη ανάγκη της ολικής και ολιστικής αλλαγής του σημερινού status ["νόμος αλλάζει με νόμο"], με τη νομοπαρασκευή και υποβολή διορθωτικής τροπολογίας [μέσω του καθ΄ύλην αρμόδιου Υπουργείου Κοινωνικής Ασφάλισης και αφού -στο πλαίσιο καλών πρακτικών- θα έχει προηγηθεί διαβούλευση με τους Συνδικαλιστικούς Φορείς των Συντ/χων], της οποίας συστατικά στοιχεία θα είναι -χωρίς αμφισημίες- η θέσπιση προβλέψεων αποκατάστασης: της κατ΄αποκλειστικότητα, προέλευσης και ροής της χρηματοδότησης του Συστήματος (χωρίς την επιβάρυνση του Δημοσίου) και της "κανονικοποίησης" του υπολογισμού των Επικουρικών συντάξεων των Συντ/χων της ΕΤΕ, προερχομένων από τον ΛΕΠΕΤΕ και ΕΛΕΠ ΕΤΕ-ΠΠΕΘΝΑΚ [ως υλική βάση & προϋπόθεση καλής νομοθέτησης].

Πρόταση-πλαίσιο επανορθωτικών διατάξεων
- Το πρωταρχικό και κομβικό σημείο που αναπόδραστα χρήζει της ριζικής αναπροσαρμογής -εν σχέσει με το ισχύον νομοθετικό καθεστώς ευνοϊκής μεταχείρισης της ΕΤΕ, "ραμμένο και κομμένο στα μέτρα της" [δηλ. μετάθεσης των αποκλειστικά δικών της ευθυνών & των ενοχικών υποχρεώσεών της έναντι των δικαιούχων της μετεργασιακής Παροχής στις "πλάτες" του Δημοσίου, που εν πολλοίς λειτουργεί ως οιονεί ανακεφαλαιοποίηση της ή ως έμμεση βελτίωση-ενίσχυση των δεικτών & των στοιχείων των ισολογισμών & της κερδοφορίας της], είναι η υφιστάμενη βάση υπολογισμού (ως προς το ύψος και την χρονική διάρκεια) της εισφοροδότησης από την ΕΤΕ στο Δημόσιο Σύστημα Επικουρικής Ασφάλισης. 
Εφεξής και στο διηνεκές, η δαπάνη καταβολής των Επικουρικών συντάξεων των Συνταξιούχων (από τον ΛΕΠΕΤΕ και τον ΕΛΕΠ ΕΤΕ ΠΠΕΘΝΑΚ), πρέπει επιτακτικά να καλύπτεται αποκλειστικά, ισοβίως, καθολικά και εξ ολοκλήρου από την ΕΤΕ, προκειμένου, συνακόλουθα, αυτές να υπολογίζονται με ενιαίο, καθολικό και ισότιμο τρόπο, βάσει των κείμενων διατάξεων περί των Επικουρικών συντάξεων. Γεγονός που έτσι θα νοηματοδοτήσει: "το τέλος εποχής" του απεχθούς καθεστώτος διακρίσεων/διαχωρισμών και συγχρόνως, έμπρακτα, την αποκατάσταση των βλαπτικών συνεπειών σειράς νομοθετικών αστοχιών ή σφαλμάτων του κοινού νομοθέτη.
- Ως εκ τούτου, προτείνεται η ακόλουθη διατύπωση διορθωτικών διατάξεων, για την πλήρη και οριστική κατάργηση των υφιστάμενων δυσμενών και ελαττωματικών όρων των παραγράφων 2, 5, 6, 8, 9 του άρθρου 63 του ν.4680/2020:
  • α) «Εφεξής και στο διηνεκές, ανά 3ετία, με Υπουργική απόφαση (Υπουργείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων) θα εντέλλεται η Εθνική Αναλογιστική Αρχή, να εκπονεί Αναλογιστική ή άλλη ειδική Οικονομική Μελέτη*, της οποίας τα αποτελέσματα θα καθορίζουν και θα αναπροσαρμόζουν το ύψος του ποσού της υποχρεωτικής και απαιτούμενης εισφοράς και ο τρόπος καταβολής της από την ΕΤΕ προς το Δημόσιο Σύστημα Επικουρικής Ασφάλισης, για την ισοβίως, καθολικά και εξ ολοκλήρου κάλυψη της δαπάνης καταβολής των Επικουρικών συντάξεων των ήδη και μελλοντικών Συνταξιούχων (προερχομένων από τον ΛΕΠΕΤΕ και ΕΛΕΠ ΕΤΕ ΠΠΕΘΝΑΚ)». *(με διαφανείς και αμοιβαία αποδεκτές & παραδεκτές: την μεθοδολογία, τις παραδοχές κ.ά.)     
- Επιπροσθέτως, παράμετροι που θα συνέχονται σωρευτικά και αδιάρρηκτα, για τον υπολογισμό του ύψους της υποχρέωσης της ΕΤΕ έναντι του Συστήματος Επικουρικής Ασφάλισης θα είναι εφεξής και στο διηνεκές: 
  • β) «ο κατ΄έτος και δια βίου αριθμός των Συντ/χων [των ήδη και μελλοντικών, προερχόμενων από τον ΛΕΠΕΤΕ και ΕΛΕΠ ΕΤΕ-ΠΠΕΘΝΑΚ] που είναι δικαιούχοι-λήπτες Επικουρικής σύνταξης»
  • γ) «το ύψος των καταβλητέων Επικουρικών συντάξεων (ανά Συνταξιούχο), ο επανυπολογισμός των οποίων θα είναι ομοιόμορφος, ισότιμος και καθολικός υπακούοντας απαρέγκλιτα στις προβλέψεις της κείμενης νομοθεσίας περί Επικουρικών συντάξεων και ειδικότερα, των διατάξεων των άρθρων 96 του ν.4387/2016 για τον προσδιορισμό των συντάξιμων αποδοχών βάσει των ασφαλιστέων αποδοχών και του άρθρου 30 παρ.1 του ν.4387/2016 για την προσαύξηση -κατά 0,075% για κάθε επιπλέον ποσοστιαία (1%) μονάδα εισφοράς- του συντελεστή αναπλήρωσης σε 0,93750% (0,45% βασικός+0,4875% πρόσθετος), λόγω των υπέρτερων εισφορών του κοινού καθεστώτος του τ.ΕΤΕΑΕΠ που κατεβλήθησαν». 
Τούτων δοθέντων, ως εκ της θεσμικής σας θέσεως, θα παρακαλούσα για την προσοχή και το ενδιαφέρον σας. Προσβλέπω στο να "αφουγκραστείτε" το πρόβλημα, όχι μόνον για την αναγνώριση του δικαίου μας, αλλά και στην αποφασιστική συμβολή σας για την υλοποίηση της ουσιαστικής αποκατάστασης των αδικιών-βλαβών εις βάρος των χιλιάδων Συνταξιούχων της ΕΤΕ, που δυστυχώς, είναι τα εξιλαστήρια θύματα μιάς αλυσιτελούς και εσφαλμένης νομοθετικής πρακτικής [ακόμη και για το ίδιο το Δημόσιο συμφέρον] φαλκίδευσης και εξαναγκαστικής απεμπόλησης των θεμελιωμένων και απαράγραπτων δικαιωμάτων τους, που εγείρει ζητήματα πολιτικής, ηθικής και νομικής-συνταγματικής τάξης.
Μετά από 30...35...40 χρόνια Εργασίας δεν τους αξίζει τέτοια τύχη και τέτοια απαξιωτική αντιμετώπιση.
Διαθέσιμος για οποιαδήποτε συμπληρωματική πληροφορία ή διευκρίνιση.
Ευχαριστώ και ευελπιστώ.....
Αθήνα, 27η Αυγούστου του 2024         

Μετά τιμής
Καυκαλάς Εμμανουήλ
Συνταξιούχος Εθνικής τράπεζας της Ελλάδος 
τηλ. επικοινωνίας 6932....48
=============================================================
Υποσημείωση (για τους συνδλφ. Συντ/χους)
Βούληση και πρόθεση είναι, η παρούσα επιστολή να δημοσιοποιηθεί -με ανάρτησή της- στην δημόσια διαβούλευση που θα διεξαχθεί, με αφορμή την -εν αναμονή- κατάθεση νομοσχεδίου για Ασφαλιστικά-Συνταξιοδοτικά ζητήματα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Ανακοίνωση-εκτίμηση για τη συνάντηση με το Υπουργείο για το ν. Βρούτση και την επερχόμενη περικοπή του 33%

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΟΥ 33% ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ Ν. ΒΡΟΥΤΣΗ   Η συνάντηση στις ...